گلایه‌های موزیکال – دو

سریال «گلایه های موزیکال» مجموعه ای از عاشقانه های غمگین و تلخ است

———————————-

نمی دونم اینجا هستند کسانی که معین رو دوست نداشته باشند یا نه؟ آواز معین و در مقیاس کلی تر، کارهای معین، از عاشقانه ترین موزیک های فارسی زبانه. حزن صدای معین (در این سبک) خوانندگان انگشت شماری داره. شاید نمونه اش رو بشه در نوای ملکوتی هایده دید. اتفاقاً این دوتا با هم، همخوانی هم دارند.

تراکی که توی این قسمت سریال انتخاب کردم، باید علاوه بر تاثیرگذاری صدای خواننده و شعر زیبای ترانه سرا، به موسیقی گوشنوازش هم اشاره کرد. بازی‌ای که پیانو با روح انجام می ده غیرممکنه فراموش بشه و هربار شما بخشی از این آهنگ رو حتی از پخش یک ماشین در حال حرکت یا توی ترافیک گیر افتاده که چندین ماشین باهاتون فاصله داره بشنوید، کل آهنگ براتون زنده می شه. در نهایت این آهنگ از اون آهنگ هایی هستش که هر 3 عنصر (خواننده، ترانه سرا، آهنگ ساز و تنظیم کننده) به بهترین نحو کارشون رو انجام دادند.

امیدوارم لذت ببرید

———————————-

تراک: هوس

آلبوم: هوس (1364)

خواننده: معین

ترانه سرا: هما میرافشار – آهنگ ساز: انوشیروان روحانی

لینک دانلود (با حجم 5.39 مگابایت)

برای من نوشته: «گذشته ها گذشته

تمام قصه هام هوس بود»

برای او نوشتم:

«برای تو هوس بود

ولی برای من نفس بود»

.

كاشكی خبر نداشتی دیونه‌ی نگاتم

یه مشت خاك ناچیز

افتاده ای به زیر پاتم

كاشكی صدای قلبت نبود صدای قلبم

كاشكی نگفته بودم تا وقت جون دادن باهاتم

.

نوشته هرچه بود تموم شد

نوشتم عمر من حروم شد

نوشته رفته ای زیادم

نوشتم شمع رو به بادم

نوشته در دلم هوس مرد

نوشتم دل توی قفس مرد

.

كاشكی نبسته بودم زندگیمو به چشمات

كاشكی نخورده بودم به سادگی فریب حرفات

لعنت به من كه آسون به یك نگات شكستم

به این دل دیونه راه گریزو ساده بستم

.

پ.ن: فکر کن، طرف برای تموم شدن رابطه بهت بگه «در دلم هوس مرد». آدم می خواد سرشو بکوبه کجا؟


سریال «گلایه های موزیکال» مجموعه ای از عاشقانه های غمگین و تلخ است

———————————-

Share

گلایه‌های موزیکال – دو

7 نظر برای “گلایه‌های موزیکال – دو

  1. معمار بیکار می‌گوید:

    من معین دوست میدارم!
    ولی فکر کن طرف به خاطر برگشت یه رابطه تموم شده بگه اگه بر نگردی ولت میکنم!همون حرفایی که صبح گفتم…
    اون موقع دوست داری خودش که هیچ تمام خانواده اش رو قتل عام کنی….

  2. rozita می‌گوید:

    الهام جون این یکی از آهنگهایی که من ده ها بار با صدایی بهتر از صدای معین شنیدمش و واقعا از شنیدنش لذت بردم چون واقعا از ته دل خونده می شد. کاش میشد تو هم با اون صدا میشنیدی تا حرفمو تصدیق کنی. آهنگهایی که تو این دهه معین خونده یکی از یکی عاشقانه تر و پرمعناترین شعرهارو داره.

پاسخی بگذارید

