Aوون

آقای رویگری یا آقای سرفراز، این سوالی رو که از کودکی با من همراهه جواب بده:

مشته شده بر ایوان دقیقاً یعنی چی؟

.

پ.ن یک: یعنی ممکنه این ایوون با اون ایوون که دختره ازش پرید توی خیابون و 20 و سی مرتبط باشه؟

پ.ن دو: شعر مرتبط: هان ای دل عبرت بین، از دیده نظر کن هان / ایوان مدائن را، آیینه عبرت دان. یادمه این شعر پشت جلد کتاب تاریخ دوران راهنمایی با زمینه سبز بود، اگر اشتباه نکنم.

پ.ن سه: لینک غیرمرتبط – بعضی ها چه فکری پیش خودشون می کنن که شخصیتشون رو تا این حد تنزل می دن؟ از مردهای این مدلی متنفرم. نظر شخصی من اینه که این حرکت (تاسیس سایت و عضوگیری) اصلاً کار بامزه ای نیست.

Share

Aوون

26 نظر برای “Aوون

  1. هر چی جستجو کردم نفهمیدم یعنی چی؟
    از اولین نتایج جستجوی «مشته شده بر ایوان» وبلاگ خودت بود!!!
    ولی واقعا یعنی چی؟

  2. معمار بیکار می‌گوید:

    مشته شده بر ایوان یعنی همون یه مشت گندم یا ارزنی که زمستونا واسه پرنده ها میریزیم رو ایوون خونه.

      1. معمار بیکار می‌گوید:

        نه من همینطوری گفتم.شعر رو کامل یادم نمیاد ولی فکر میکنم به همون ایوان مدائن ربط داره،قضیه ایوان مدائن رو که میدونی؟؟؟

  3. شادافسرده می‌گوید:

    چی شد پس…چیزی دستگیرت نشد؟!

    من معنی مشته رو فهمیدم حالا تو اون جمله دقیقآ چه معنی ای میده خدا عالمه

  4. شادافسرده می‌گوید:

    1-یکجور ستون، یکجور تحمل کننده وزن در بحثهای معماری
    2-یک وسیله برای لحافدوزها !!! یا استفاده در کمان
    3-هر چیزی که دسته یا دستگیره داشته باشه

    خوب سر کار گذاشتی ما رو ها !!! خوب !!!

  5. یعنی الان منو از خنده مرده حساب کن!!

    اونو mashte می خونن یا moshte یا چی؟!!!

    اون انجمن زن ذلیلان رو سال ها پیش یعنی دقیقا ده سال پیش من و دوستام یه کارت ازش تو دفتر مدیر مدرسمون پیدا کردیم!! فک کن که چقدر خندیدیم آخه همیشه شوهر مدیرمون هم تو مدرسه بود… خلاصه نمی دونم بچه ها ورش داشتن یا گذاشتن بمونه احتمالا آقای فلانی از اعضای پیشکسوت این انجمن باشه… ولی این که مردا خودشون رو به قول تو تا این حد تنزل بدن رو من هم خوشم نیومد. دلم می خواد طرفم اگه کاری برای من انجام میده یا به حرفم گوش می کنه یا باهام موافقت می کنه، احساسش واقعی باشه و از روی علاقه و همدلی نه این که هر چی من میگم باشه و اون تو دلش احساس ذلالت کنه…!

    چقدر حرف زدم!!!

    1. خانوم، جای خندیدن یه کمکی بکن معنی اینو پیدا کنیم :پی
      دومی رو می خونن
      خوب کردی! دلم برای کامنت طولانی تنگ شده بود. تازه این هنوز طبق متر من طولانی نیست
      اون تیکه ی از روی میل بودن و اینارو پایه ام

      1. اصلا این مال کدوم یکی از این شاهکارهای دوران انفجار نور هست حالا؟!!!

        این جور که معلومه رو کمک من حساب نکنین اکتشافاتتون بهتر پیش بره!!!

  6. معمار بیکار می‌گوید:

    امشب با بابام در مورد همین بحث میکردیم.بابام گفت مکن نمیدونم چطور به محض اینکه انقلاب شد این سرود اومد بیرون!!!منم ازش پرسیدم بابا حالا بگو مشته شده بر ایوان یعنی چی؟؟
    یه ذره فکر کرد گفت خب معلومه دیگه شعری رو که با عجله بنویسن یه چیزاییش مشکل دار میشه دیگه!!!
    شاید اونموقع فقط کمیت کار(اینکه یه چیزی وجود داشته باشه)مهم بوده نه کیفیت کار!

  7. جالبه رفتن اینجا اصلا این تیکش نیست. اینا هم نفهمیدن جریانش چیه :دی

    اون انجمن ذی‌ذی‌ها هم واقعن ایده‌ی مسخره و لوده‌ای هست. البته یک سری خب بیمارن دیگه. خدا شفا بده.

    غیرمرتبط: می خواستن لینکت کنم نمی‌دونستم با چه اسمی لینک کنم. خواستم ضمن کسب اجازه٬ اسم پیوند رو هم بپرسم.

  8. والا بنده هم از کودکی یه سوالی توی ذهنم وول می خورده و میخوره: در کارتون «میتی کومان»، داداش کایکو چرا دستمال قدرتش رو خودش تو جیبش نمی ذاشت تا دیگه محتاج این و اون نباشه؟!!!!
    (راستی انگار بالاخره من هم تونستم کامنتها رو باز کنم.)

  9. شادی می‌گوید:

    ببین خیلی پیچیدس!
    ایران رو به مشت تشبیه کرده!یعنی کله کشور و مردم ایران شدن یک مشت اون زمان که باید میخورد تو دهنه ظلمو این برنامه ها….
    پس ایران که شد مشت؟
    ایوان هم استعاره مکنیه هستش!یعنی جز از کل
    کله چی؟کله کاخ!یا چه میدونم همونجایی که ظلم و ظالما خانه دارن و از اونجا حکم رانی میکنن به توده مردم مورد ظلم قرار گرفته !مشت های مردم،یا به عبارتی همه مردم،که همشون با هم به شکل مشت در اومدن دستشون رو به طرف ایوانی که ظالما هستن گرفتن و باقی قضایا…
    خیلی پیچیده و سخت بود!میتونی قانع بشی که این توضیح، معنی اون شعره اما من خودم هنوز یکمی گیجم!گنگم ….

پاسخی بگذارید

