برچسب شناسی اغیار

پیش نوشت: برچسب ها (Tag) ها مثل یه هویت می مونن که به نوشته هامون می دیم. اگر هنوز از برچسب برای نوشته هاتون استفاده نمی کنید، بهتره شروع کنید. برچسب فقط هویت بخشی نمی کنه، بلکه برچسب ها به موتورهای جستجو کمک می کنن که سایت یا وبلاگ شما رو توی نتیجشون قرار بدن. اینجوریه که اگر کسی توی وب، دنبال «ابزار و یراق» بگرده، می تونه پست شمارو توی وبلاگتون (که هیچ ربطی به ابزار و یراق نداره و فقط توی همون یک پست بهش اشاره کردید) پیدا کنه و به طرف نشون بده.

تصویر فوق، از صفحه اصلی سایت وردپرس.کام و قسمت تگ (برچسب) گرفته شده. این نتایج برای زبان انگلیسی می باشد و لزوماً نمی توان آنرا به زبان های دیگر (سرزمین های دیگر) تعمیم داد.

ملاک «قائل شدن اهمیت» در این نوشتار بر پایه ی تعداد موارد نوشته شده با برچسب هاست، بنابراین ملاک کمی ست نه – لزوماً – کیفی. همچنین مقصود از «اهمیت»، اهمیت برای ذکر (نوشتن) مطالب است و نمی توان آن را به حقیقت، اصل و خمیرمایه ی افراد یا جامعه شان نسبت داد.

نتایج اخلاقی، غیر اخلاقی، فرهنگی و غیر فرهنگی:

  1. زندگی و زندگانی (Life) از اهمیت کمتری نسبت به سیاست (Politics) برخوردار است؛
  2. موسیقی (Music) طرفداران بیشتری از کتاب (Books) دارد؛
  3. تعداد آن هایی که عقیده دارند موسیقی (Music) زیرمجموعه ی هنر (Art) است، کم است. (اگر خلاف این بود، موقع نوشتن در مورد موسیقی، توی تگ ها، هنر رو هم ذکر می کردن، کاری که من خودم نمی کنم!)؛
  4. غذا و امورات مربوط به شکم (Food) نوشتنی های بیشتری نسبت به فرهنگ و تمدن (Culture) و همچنین عشق و علاقه (Love) دارند ولی شعر و شاعری (Poetry) تعقیب کننده ی مناسب تری ست؛
  5. در مورد مذاهب (Religions) خیلی بیشتر (3 برابر) از خدا (God) می شود حرف زد. در مورد میوه می شود گفت، بدون توجه به صاحب باغ؛
  6. مد (Fashion) گستره و مقبولیت بیشتری به نسبت به علم (Science) و تحصیلات (Education) و مدرسه (School) و تحقیقات (Research) داره. هرچند این برچسب ها روی هم رفته از پس مد برمی آیند ولی به تنهایی… شاید بتوان مد را نیز مجموعه متشکل از خلخال دورپا تا ست کردن رنگ مش با پوست و طرح های کراوات با پیراهن دانست؛
  7. افغانستان (Afghanistan) تنها کشور موجود در این برچسب هاست. زبان رسمی افغانستان انگلیسی نیست؛
  8. با وجود اینهمه سایت خبری (مخصوصا در مملکت های اغیار که غالباً قابل اطمینان هستتند)، هنوز هم مردم خبر ها (News) و تحلیل های خود را دارند و به نظرشان انتشار آن ها ارزش دارد.

تاپ 5 در برچسب ها بر اساس تعداد پست بدین شرح است:

  1. اخبار و تحلیل ها (News)
  2. موسیقی و مشتقات (Music)
  3. زندگی تقریباً بدون مشتقات (Life)
  4. سیاست (Politics)
  5. عکاسی و عکسبرداری تقریباً بدون خود عکس (Photography)

شاید خیلی نتیجه های دیگه به چشم شما بیاد. شاید بد نباشه یه روز هم سری به برچسب های فارسی زبان بزنم.

پ.ن: ممکنه در اثر مرور زمان این نتایج عوض بشن. همچنین این نوشتار پیش از ایام کریسمس تهیه شده و برچسب های بیشمار مناسبتی (از جمله کریسمس) تقریباً تاثیری بر نتایج نداشته اند

Share

لینک غیرمرتبط در مورد چیزهایی که از نظام نمی دانستیم

Advertisements
برچسب شناسی اغیار

6 نظر برای “برچسب شناسی اغیار

    1. نمی دونم چقدر از سی.ای.او اطلاع داری اما یه توضیح مختصر می دم. موتورهای جستجو اینجوری عمل می کنن که یک روبوت می فرستن به سایت (وبلاگ) شما و دنبال کلمات کلیدی می گردن که سایت شما رو توی اون طبقه بندی ها قرار بدن. اینجا منظور از هر سایت، هر صفحه سایت که یک آدرس جداگانه برای خودش داره هم هست. این روبوت ها تمام سایت رو نگاه نمی کنن بلکه نصف یا یک سوم ابتدای صفحه رو جستجو می کنن. صفحات وب که بر پایه زبان اچ.تی.ام.ال نوشته شدن یه قسمت بصری (چیزی که از ظاهر سایت می بینیم) دارن به اسم بادی و یه بخش ابتدایی که بالای بادی قرار می گیره و دیده نمی شه دارن به اسم هد. این برچسب ها یا کی.ورد ها که برای هر پست (صفحه) قرار می دیم می ره می شینه توی هد و وقتی روبوت موتور جستجو به سایت میاد اول اونارو می بینه بعد به متن می رسه چون از لحاظ منطقی (نه بصری) بالاتر قرار گرفتن و حتماً شامل اون یک سومی که روبوت می خونه می شن. ترتیبی که روبوت ها موقع جستجو قائل می شن اینان: 1. کلمات کلیدی، 2. تیترهای اصلی 1تا 5، 3.متن ساده. به همین خاطره که ممکنه من و شما یه پست در مورد ابزار و یراق بنویسیم با متن های مشابه، شما برچسب بذاری و من نذارم، موتور جستجو توی نتایجش اول سایت شمارو نشون می ده

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s