گلایه های موزیکال – یک

سریال «گلایه های موزیکال» مجموعه ای از عاشقانه های غمگین و تلخ است

———————————-

مهرداد آسمانی یه تحصیل کرده ی موسیقیه و آهنگساز و تنظیم کننده ی بدی نیست. تا وقتی با گوگوش کار نکرده بود خیلی کم می شناختنش. کار کردن با گوگوش هم – شاید – اونجوری که دوست داشت باعث محبوبیت یا معروف شدنش نشد. چون عاشقان و فن های گوگوش (از جمله خودم) که به کارهای قدیمی و عاشقانه و تقریباً توی یک سبک و سیاقش عادت کرده بودند، با شنیدن آلبوم «رویای سپید» شوک زده شدند. گوگوش توی این آلبوم با مهرداد آسمانی (یه تحصیلکرده موسیقی در خارج از کشور که نگاه نو تری نسبت به خیلی های دیگه داره) و شهیار قنبری (که ترانه های عجیباً و غریباش رو خیلی هامون شنیدیم و شاید نصفشونم نفهمیدیم!) کار کرده بود. به همین خاطر خیلی ها از مهرداد آسمانی متنفر شدند. اما اگر بی انصافی رو کنار می گذاشتن و با فکر به این آلبوم  گوش می دادند، لذت بردن می چسبید به شاخشون (یا لذت بردن روی شاخش بود).

حرفم قراره در مورد مهرداد آسمانی باشه. ایشون صدای خش داری دارند، من از صداهای متفاوت خوشم میاد و به نظرم همه ی صداها نباید مخملی یا صاف باشند. خصوصاً برای ترانه های غمگین، این صدای خش دار موهبت محسوب می شه

این پیش زمینه برای این بود که اگر از مهرداد آسمانی خوشتون نمیاد یا بهش احساسی ندارید، باعث نشه این آهنگ مافوق محشر رو از دست بدین. با تمام این تفاسیر، اگر هنوزم برای علاقمند شدن به مهرداد آسمانی قانع نشدید مساله ای نیست، اما فکر می کنم اینو قبول داشته باشین که هر خواننده ای یک آهنگ مافوق محشر داره، خب به نظر من در مورد مهرداد، این همون آهنگه.

———————————-

تراک: شطرنج

آلبوم: جادوی عشق (1382)

خواننده: مهرداد

ترانه سرا: زویا زاکاریان – آهنگ ساز: مهرداد

لینک دانلود (با حجم 1.98 مگابایت)

گلایه های موزیکال - یک


گفتی برو، گفتم به چشم

این بود کلام آخرین

گفتی خداحافظِ تو

گفتم همین؟ گفتی همین!

گریه نکردم پیش تو با اینکه پر پر میزدم

با خون دل از پیش تو رفتم و باز نیومدم

بازی عشق تو رو جانانه باختم

مثل بازنده خوب مردانه باختم

همه ثروت من تحفه درویش

نفسم بود که به تو شاهانه باختم

لبخند آخرین من دروغ معصومانه بود

برای پنهان کردن داغ دل ویرانه بود

من مات مات از بازی شطرنج عشق می آمدم

شاه مهره دل رفته بود، من لاف بردن میزدم

قلعه دل، اسب غرور، لشکر تار و مار عشق

دادم به ناز رخ تو این همه یادگار عشق

گفتم ببر هرچی که هست، رغیب جَلد چیره دست

گفتی تو مغروری هنوز با فتح این همه شکست

Share

گلایه های موزیکال – یک

10 نظر برای “گلایه های موزیکال – یک

  1. خیلی دوست داشتم این حرف ها را از یک نفر بشنوم این روزها فقط فحش است که نثار گوگوش می شد که البته بعضی کارهای جدیدش ارزش فحش هم ندارند
    اما کاش ماها یکم عمیق تر و عادلانه تر به هنرمندانمان که برای هنر وقت گذاشته اند نگاه می کردیم!

  2. آرزو می‌گوید:

    من یه چیز بی ربط بگم همه بیان بهم فحش بدن؟!!!!

    اسم وبلاگت به شدت منو یاد Rubber Soul مرحوم بیتلز می اندازه!

    تنها ربط نظرم به این پست در موزیکال بودن قضیه است!

    آماده ی پذیرش بد و بیراه های دوستان هستم!

  3. شادی می‌گوید:

    راستش منم همیشه از مهرداد خوشم می اومد اما انقدر که همه ،همیشه ازش بد میگفتن و در 40درصد مواقع حتی مسخرش میکردن به کسی نمیگفتم
    آهنگاش همه قشنگه
    مخصوصا این اهنگی که ازش نوشتی…..
    .
    گفتی تو مغروری هنوز با فتح این همه شکست………

  4. علی می‌گوید:

    سلام
    با نظراتت کاملا موافقم . یه چیز دیگه ، من همیشه فکر میکردم ترانه های شهیار قنبری فقط واسه من گنگه. خیلی دلم می خواد معنی واقعی بعضی از جمله هاشو بدونم .

    1. نه اتفاقاً، من چند نفر دیگه رو هم می شناسم که با ترانه های آقای قنبری مشکل دارن. البته همه ی ترانه هاش اینجوری نیست، ولی غالبش هست!

  5. من خودم به شخصه از خود مهرداد خوشم نمیاد. اما وقتی میشنومش، فقط صداش رو میشنوم و اصلا به چیز دیگه ای توجه ندارم. از صداهای گرفته خیلی خوشم میاد. مثه Brian Adams

پاسخی بگذارید

